فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 96
  • بازدید دیروز : 165
  • بازدید کل : 564265

تحقیق درباره وضعیت طبیعی و جغرافیایی یونان


تحقیق درباره وضعیت طبیعی و جغرافیایی یونان

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:41

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

وضعیت طبیعی و جغرافیایی یونان:

 

سرزمینی که تمدن و فرهنگ یونان باستان در آن شکل گرفت، از یونان و جزایر یونانی تشکیل شده بود، که عبارت بودند از: یونان شمالی، مرکزی و جنوبی(پلوپونز) و همچنین جزایری که در سواحل شمالی(تراس) و شرقی(آسیای صغیر) دریای اژه قرار دارند. به عبارت دیگر میتوان چنین گفت که: شبه جزیره ی بالکان در جنوب اروپا قرار دارد که قسمت بزرگی از آن در دریای مد یترانه پیش رفته و در همین قسمت کشور یونان قرار گرفته است، بخش اعظم این شبه جزیره را کوه های صخره ای و پر شیب فرا گرفته که تنها در میان جلگه هایی که وسط این کوه ها قرار دارند، اراضی حاصل خیزی جهت کشاورز یوجود دارد.در این کوه ها علاوه بر معادن سنگ آهن، مس و نقره سنگ مرمر بسیار زیبایی که به آسانی قابل تراش و تغییر شکل است، به فراوانی یافت می شود.

 

در یونان تابستان ها گرم و تقریبا بدون باران و فصل بارندگی در زمستان است و این کشور اکثر اوقات دارای آسمانی صاف و آبی است. دریای اژه سواحل شرقی یونان را که بریدگی های بسیار دارد، احاطه کرده است. شبه جزیره های باریک که در دریا پیش رفته اند، به تعداد زیادی در یونان وجود دارند، که باعث پدید آمدن خلیج هایی که تا عمق خشکی نفوذ نموده اند، گردیده و همین خلیج ها بندر های مناسبی برای تردد کشتی هاست.

 

موقعیت جغرافیایی و طبیعی، در شکل دادن به اوضاع سیاسی اقتصادی و فرهنگی یونان نقش بسیار مهمی داشته است. زیرا همین وضعیت طبیعی موجب شده که در بخش های مختلف یونان، دولت شهر های کوچک مستقل تشکیل گردند که شرایط خاص طبیعی، یعنی از یک سو به دریا و از سوی دیگر کوهستان های صعب العبور مانع از آن بودند، که تا این دولت شهرها مورد تهاجم قرار گیرند.

 

پیشینه ی تاریخی یونان:

 

به طوری که قبلا اشاره شد سرزمین اصلی یونان پیش از حمله ی اقوام شمالی ( دورین ها) دارای تمدنی پیشرفته بودند، که در فصل گذشته با آن ها آشنا شدیم. در بخش شمالی شبه جزیره ی یونان اقوامی از شاخه های آریا- اروپایی زندگی می کردند که طی سده ها از استپهای جنوب روسیه به این قسمت ها مهاجرت کرده بودند. این قبایل که «دورین» نامیده می شدند، از نظر فرهنگی در سطحی پایین تر از میسنی ها یا ساکنان اصلی یونان بودند. در اواخر هزاره ی دوم پیش از میلاد این قبیله ها از شمال به سوی جنوب سرازیر شدند و سر انجام«پلوپونزه»، دژهای مستحکم «میسن» را ویران نمودند. و به این ترتیب تمدن میسن پایان یافت.

 

ساکنان یونان در همه جای شبه جزیره یا به اطاعت «دورین ها» درآمدند و یا به جزایر دریای ازه و سواحل غربی آسیای صغیر کوچ نمودند. پس از این اتفاق در یونان چند قرن رکود هنری حکمفرما بود و حتی خط اولیه ی یونانی ها نیز به فراموشی سپرده شد. سپس در اواخر دوره ی هومر ، یونانی ها با نوعی نگارش جدید که از فینقی ها کسب کردند، آشنا شدند. یونانی ها حروف صدا دار را به این حروف افزوده و الفبای خود را که مرکب از 24 حرف بود پدید آوردند.

 

تداوم تمدن یونان در واقع با تولد دولت شهرها یا پلیس ها آغاز گردید. شرایط خاص جغرافیایی یونان، هر طایفه از اقوام دوری را به گونه ی مستقلی تقسیم نمود، در سواحل این کشور که موانع طبیعی بزرگترین عامل استقلال دولت شهرها بودند، رفته رفته تمدن باستانی یونان شکل گرفت. ارتباطات که صرفا از طریق دریا امکان پذیر بود، این دولت شهرها را با فرهنگ و تمدن دیگر جزایر و کشورهای حاشیه مد یترانه آشنا نمود،و از این طریق زمینه های اقتصادی تجاری، ایجاد گردید. در برخورد با این تمدن ها و رونق اقتصادی، زمینه های رشد هنر طبیعت گرایی یونان روح و قوت گرفت.

 

بطور کلی تمدن یونان در سه عنصر ثابت خلاصه می شود که عبارتند از: انسان، طبیعت،عقل. شناخت تمدن یونان،شناخت بخشی ار تمدن جدید غرب است و شناخت این تمدن بدون آشنایی با تمدن شرق مد یترانه امکان پذیر نیست. زیرا به طوریکه اشاره گردید. این تمدن سهم بزرگی در ایجاد تمدن و هنر یونانی داشته است.

و....

 


مبلغ قابل پرداخت 15,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۷ مرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 353

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما