فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 173
  • بازدید دیروز : 234
  • بازدید کل : 579535

تحقیق درباره كاربرد ليزر در فيزيك و شيمي


تحقیق درباره كاربرد ليزر در فيزيك و شيمي

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:18

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

مقدمه:

اختراع ليزر و تكامل آن وابسته بهمعلومات پايه اي است كه در درجه اول از رشته فيزيك و بعد از شيمي گرفته شده اند.بنابراين طبيعي است كه استفاده از ليزر در فيزيك و شيمي از اولين كاربردهاي ليزرباشند

رشته ديگري كه در آن ليزر نه تنها امكانات موجود را افزايش داده بلكهمفاهيم كاملا جديدي را عرضه كرده است طيف نمايي است. اكنون با بعضي از ليزرها ميتوان پهناي خط نوساني را تا چند ده كيلوهرتز باريك كرد ( هم در ناحيه مرئي و هم درناحيه فروسرخ ) و با اين كار اندازه گيري هاي مربوط به طيف نمايي با توان تفكيك چندمرتبه بزرگي ( 3 تا 6) بالاتر از روش هاي معمولي طيف نمايي امكان پذير مي شوند.ليزر همچنين باعث ابداع رشته جديد طيف نمايي غير خطي شد كه در آن تفكيك طيف نماييخيلي بالاتر از حدي است كه معمولا با اثرهاي پهن شدگي دوپلر اعمال مي شود. اين عملمنجر به بررسيهاي دقيقتري از خصوصيات ماده شده است.

در زمينه شيمي از ليزرهم براي تشخيص و هم براي ايجاد تغييرات شيميايي برگشت ناپذير استفاده شده است. (فوتو شيمي ليزري) به ويژه در فون تشخيص بايد از روش هاي (پراكندگي تشديدي رامان ) و ( پراكندگي پاد استوكس همدوس رامان ) (CARS) نام ببريم. به وسيله اين روشها مي تواناطلاعات قابل ملاحظه اي درباره خصوصيات مولكولهاي چند اتمي به دست آورد ( يعنيفركانس ارتعاشي فعال رامن - ثابتهاي چرخشي و ناهماهنگ بودن فركانس). روش CARS همچنين براي اندازه گيري غلظت و دماي يك نمونه مولكولي در يك ناحيه محدود از فضا بهكار مي رود. از اين توانايي براي بررسي جزئيات فرايند احتراق شعله و پلاسما ( تخليهالكتريكي) بهره برداري شده است.
شايد جالبتري كاربرد شيميايي ( دست كمبالقوه ) ليزر در زيمنه فوتو شيمي باشد. اما بايد در نظر داشته باشيم به خاطر بهايزياد فوتونهاي ليزري بهره برداري تجاري از فوتوشيمي ليزري تنها هنگامي موجه است كهارزش محصول نهايي خيلي زياد باشد. يكي از اين موارد جداسازي ايزوتوپهااست.


كاربرد در زيست شناسي

از ليزر به طورروزافزوني در زيست شناسي و پزشكي استفاده مي شود. اينجا هم ليزر مي‌تواند ابزارتشخيص و يا وسيله برگشت ناپذير مولكولهاي زنده يك سلول و يا يك بافت باشد. ( زيستشناسي نوري و جراحي ليزري)در زيست شناسي مهمترين كاربرد ليزر به عنوان يكوسيله تشخيصي است. ما در اينجا تكنيك هاي ليزري زير را ذكر مي كنيم :
الف)فلوئورسان القايي به وسيله تپهاي فوق العاده كوتاه ليزر در DNA در تركيب رنگيپيچيده DNA و در مواد رنگي موثر در فتوسنتز

ب) پراكندگي تشديدي رامان بهعنوان روشي براي مطالعه ملكولهاي زنده مانند هموگلوبين و يا رودوپسين ( عامل اصليدر سازوكار بينايي)

ج) طيف نمايي همبستگي فوتوني براي بدست آوردن اطلاعاتيدر مورد ساختار و درجه انبوهش انواع ملكولهاي زنده.

و....


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 146

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما