فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 248
  • بازدید دیروز : 234
  • بازدید کل : 579610

تحقیق درباره لوح فشرده


تحقیق درباره لوح فشرده

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:12

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

آشنایی کامل با لوح فشرده – سی دی دیسک فشرده CD- Compact Disc لوح فشرده – سی دی دیسک فشرده Compact Disc - CDچيست؟CD مخفف عبارت Compact Disc یا دیسک فشرده است که حدود 20 سال قبل اختراع شد تا رقیبی برای محیط‌های ضبط مغناطیسی باشد. امروزه CD به عنوان اولین انتخاب برای ضبط موسیقی، ویدیو و دیتا درآمده است. نام اولیه برای CD عبارت بود از CD-ROM که معادل بود با Compact Disc-Read-Only Memory اما حضور تکنولوژی‌های جدیدتر در ساخت CD، نام‌های دیگری مانند CD-R یا CD-RW را به میدان آورد. يك CD قادر به ذخيره‌سازي 74 دقيقه (80 دقيقه) موزيك است.

ظرفيتیا دیسک فشرده VALENCE Compact Disc - CD

ظرفيت ديسك‌هاي فوق بر حسب بايت معادل 665600 بايت (و در مدل 80 دقيقه‌اي716800 بايت) است. قطر اين ديسك‌ها دوازده سانتيمتر است. CD داراي يك شيار حلزوني (مارپيچ) داده است. دواير از قسمت داخل ديسك شروع و به سمت بيرون ديسك ختم مي‌شوند. با توجه به اينكه شيار مارپيچ از مركز آغاز مي‌گردد، بنابراين قطر يك CD مي‌تواند كوچك‌تر از 12 سانتيمتر باشد. اگر داده‌هايي كه بر روي يك CD ذخيره مي‌گردد را استخراج و جملگي آنها را در يك سطح مسطح قرارد دهيم، پهنائي به اندازه نيم ميكرون و طولي به اندازه پنج كيلومتر را شامل خواهند شد!

 

تاريخچه لوح فشرده history Compact Disc - CD

تاريخچه ساخت CDها زياد طولاني نمي‌باشد. ديسك‌هاي فشرده ابتدا در سال 1980 مطرح شدند و ايده ساخت آنها ظاهراً از صفحات گرامافون گرفته شده است. ديسك‌هاي فشرده يكي از منابع ذخيره اطلاعات مانند فلاپي ديسك‌ها مي‌باشند با اين تفاوت كه ظرفيت ذخيره‌سازي اطلاعات در ديسك‌هاي فشرده بسيار بيشتر مي‌باشد. ديسك‌هاي فشرده، منتخب غالب افراد راغب موزيك بود. به دليل ثبت ديجيتالي آن، محصولات امنيتي در بالاترين سطح كيفي خود هستند و نيز احتمال از بين رفتن آن بسيار كم است.

تكنولوژي‌هاي مشابه، CD را به عنوان يك واسطه جاذب براي حمل انواع اطلاعات ديجيتالي ساخته‌اند. با اينكه CDهاي فشرده به قدر كافي قابل اعتماد نيستند اما كميت حجيم آن مي‌تواند براي ما سريع و مقرون به صرفه باشد. انحصار توليد ديسك‌هاي فشرده در ابتدا در دست دو شركت PHILIPS وSONY بود. ولي در آن زمان استاندارد خاصي براي توليد اين CDها وجود نداشت و نيز اين مشكل نيز وجود داشت كه هر كسي مي‌خواست از اين ديسك‌هاي فشرده استفاده نمايد مي‌بايست فقط از ديسك‌ها و ديسك‌خوان‌هاي مربوط به يكي از اين دو شركت استفاده مي‌نمود.

در مورد لوح فشرده ABOUT Compact Disc - CD

در حال حاظر تمامي CDها با استفاده از يك استاندارد جهاني (ISO) ساخته مي‌شوند و در هر جايي مي‌توان از اين ديسك‌هاي فشرده استفاده نمود و به راحتي در سرتاسر دنيا اين ديسك‌هاي فشرده در دسترس مي‌باشند. به خاطر رشد فوق‌العاده و كامل CDها و تكنولوژي، در حال حاضر CDها تكامل يافته و كامل شده‌اند. استانداردهاي اساسي CD و قانون‌هاي مرتبط به آن در كتاب قرمز (Audio) ، كتاب زرد (CD ROM)، كتاب نارنجي (CD-R) ، كتاب سبز (CD-I) و ساير تكنولوژي‌ها معين و جمع‌آوري شده است.

و...


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 233

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما