فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 257
  • بازدید دیروز : 234
  • بازدید کل : 579619

تحقیق درباره ماهواره


تحقیق درباره ماهواره

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:17

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

ماهواره

لغت ماهواره طبق تعريف ، به سفينه أي گفته مي شود كه در مداري به دور يك سياره (معمولاً زمين) در حال گردش باشد.

بخشي از تحقيقات و پژوهشهاي علمي ـ تخصصي كه در آزمايشگاههاي مستقر در فضا انجام مي شود ، هرگز نمي توانست روي كرة زمين جنبة عملي به خود گيرد.

ماهواره ها كه در فضا و مدارهاي مختلفي مستقر و به دور زمين در حال گردشند ، مي توانند اطلاعات با ارزشي در اختيار انسان قرار دهند كه منجر به تحولات شگرفي در زمينه هاي گوناگون شود . ماهواره هاي كشف منابع زميني ، هواشناسي ، مخابراتي ، پژوهشي و نظامي از اين نوعند.

اجزاي سيستم ماهواره أي مخابرات

سيستم ماهواره هاي مخابرات مجموعه أي است از ايستگاههاي فضايي و ايستگاههاي زميني به منظور ايجاد ارتباطات راديويي . بخشي از اين سيستم ماهواره أي مي توانند تنها از يك ماهواره و ايستگاههاي زميني مربوطه تشكيل شود. اين مجموعه ، يك «شبكه ماهواره أي» ناميده مي شود.

ايستگاه فضايي

ايستگاه فضايي شبكة ماهواره أي مخابرات ، از ماهواره (بخشي اصلي شبكه ) و دستگاههاي جانبي تشكيل شده است .

 

 

ساختمان ماهواره

ماهواره از دو بخش تجهيزات مخابراتي و غير مخابراتي تشكيل شده است. زير سيستمهاي مخابراتي ، آنتنها و تكرار كننده ها هستند. در بخش مخابراتي ، دستگاهي وجود دارد كه وظيفة تكرار كننده هاي رلة راديويي را انجام مي دهد و «ترانسپاندر» نام دارد. ترانسپاندرها سيگنالهاي فرستاده شده از زمين را دريافت و پس از تقويت و تغيير فركانس ، آنها را به زمين مي فرستند .

آنتنهاي مربوط به اين ترانسپاندرها ، طوري طراحي شده اند كه فقط قسمتهايي از سطح طمين را كه درون شبكة ماهواره أي قرار دارند ، پوشش مي دهد.

يك ماهواره معمولاً آنتني همه جهته دارد كه براي دريافت سيگنالهاي فرمان صادره از زمين به كار مي رود ، زيرا آنتنهاي ديگر ماهوره احتمال دارد به سوي زمين نباشند. آنتن همه جهته همچنين براي كنترل سيستمهاي فرعي در زمان پرتاب ماهواره و تعيين موقعيت آن به كار مي رود.

بخش غير مخابراتي ماهواره كه در واقع قسمت پشتيباني فني آن است ، شامل سيستم كنترل حرارتي ، سيستم كنترل موقعيت و مدار ، ساختمان مكانيكي ، سيستم منبع تغذيه و موتور اوج است.

سيستم كنترل حرارتي ماهواره

اين سيستم بايد درجه حرارت دستگاهها و تجهيزات درون ماهواره را در حد متعادل و متعارف حفظ كند.

و....


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 183

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما