فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

تحقیق درباره محبوبیت در گروه


تحقیق درباره محبوبیت در گروه

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:13

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

مقدمه

 

اگر بگوييم كه حساس‏ترين و سرنوشت‏سازترين دوران عمر انسان، ايام نوجوانى و شروع جوانى است، كلامى به گزاف نگفته‏ ايم. در حقيقت، هويت و شخصيت انسان در اين دوران شكل مى‏گيرد. لذا از اهميت فوق‏العاده برخوردار است و به دقتِ ويژه نيازمند. به موازات بلوغ جنسى در اين ايام، بلوغ فكرى و روانى نيز شكل مى‏گيرد و نيازهايى در جسم و روان ايجاد مى‏گردد. از جمله نيازهاى روانى، نياز به محبت كردن و محبوب واقع شدن است كه افرادِ هم سن و سال، با جمع شدن دور يكديگر و ايجاد گروه‏هاى دوستى و رفاقت، در صدد رفع اين نيازها هستند.

 

در اين نوشته بنا داريم به امور ذيل بپردازيم:

 

1 . ضرورت محبوبيت در گروه همسالان‏

 

2 . محبت و عوامل، بسترها و آسيبهايش‏

 

3 . گروه و انواع، ويژگيها و كاركردهايش‏

 

4 . نقش محبت در گروه همسالان.

 

1 . ضرورت بحث

 

انسان، موجودى است نيازمند (نيازهاى جسمى از قبيل احتياج به هوا، آب، غذا و... و نيازهاى روحى و روانى مثل نياز به بيان و ابراز وجود، نياز به دانستن، نياز به محبت و...) كه رفع هر يك از اين نيازها، خود، نيازمند وجود منابع طبيعى (از قبيل آب، هوا و...) و منابع انسانى است و البته منابع انسانى‏اند كه بيشتر نيازهاى روانى انسان را برآورده مى‏سازند. بنابراين با توجه به اينكه انسان نه‏تنها نيازهاى جسمانى دارد، بلكه نيازهاى روانى - كه كم‏اهميت‏تر از نيازهاى جسمانى نيستند - نيز دارد و از مهم‏ترين اين نيازها نياز به محبت كردن و مورد محبت واقع شدن است.

 

از طرفى، چون ايام نوجوانى و آغاز جوانى ايامى سرنوشت‏ساز و تعيين كننده در مسير زندگى‏اند، شايسته است كه زمينه‏ها و بسترهايى را كه نوجوانان و جوانان در آنها قرار مى‏گيرند و در پى رفع برخى نيازهاى روانى خود برمى‏آيند با دقت بررسى كنيم كه گروه همسالان (همگِنان، همالان)، يكى از مهم‏ترين اين زمينه‏ها و بسترهاست.
شايد بتوان قاطعانه حكم كرد كه محبت، سيمان و چسب گروههاى همسال است و نقش كليدى را در اين گروه به عهده دارد.

 

2 . محبت، عوامل و اهميت آن

 

«محبت، عبارت است از احساس ميل نسبت به چيزى (اعم از مادى يا غير مادى) كه براى انسان، لذت‏بخش است».
در اهميت محبت، همين بس كه برخى از بزرگان (مانند خواجه نصيرالدين طوسى)، واژه «انسان» را از ريشه «اُنس» دانسته‏اند ؛ يعنى انسانْ اُنس‏پذير است و مهر مى‏ورزد. و چه نيكو سروده حافظ شيرين گفتار:
خلل‏پذير بود هر بنا كه مى‏بينى‏

 

بجز بناى محبت كه خالى از خلل است‏

و باز در بيان اهميت محبّت، اين بس كه در زبان عربى نزديك به شصت واژه برايش وضع كرده‏اند و آن را توصيف نموده‏اند و رسم عرب است كه آنچه نزدشان با اهميت باشد، از سَرِ بزرگداشت و اهتمام به آن، نامهاى بيشترى برايش مى‏گذارند.

و...


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 524

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما