فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

تحقیق درباره موارد کاربرد انرژی اتمی و انرژی اتمی در کشاورزی


تحقیق درباره موارد کاربرد انرژی اتمی و انرژی اتمی در کشاورزی

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:24

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

پيشگفتار

 

سپاس بي‌كران بر خداوند بزرگ كه گوهر شب چراغ عقل و دانش را بنوع بشر ارزاني داشت تا به كمك آن تاريكي مجهولات و مرموزات جهان خلقت را روشن نمايد. با ديده‌ي تيزبين خود آن‌ها را مو شكافي كند و از درون ذره پرتو آفتاب عظمت خويش را بر جهان افكند. بشر به نيروي شگرف دانش بشري روزي پس از ديگري صفحه‌اي از كتاب اسرار آفرينش را گشود و يكي از مسائل بغرنج دنياي خاكي را حل نمود. تا جائيكه سينه‌ي زمين را شرحه گردانيد و قلب ذره را بشكاف و دنياي را از نور آن روشن گردانيد.

 

به قول ابن سينا «دل هر ذره را كه بشكافي آفتابيش در نهان بيني»

 

از ديد زمان انسان در جست‌جوي انرژي و فشاري بود كه بتواند با آن سفينه‌هاي فضايي را به اعماق كهشكان و آسمان‌ها بفرستد و به سير و جست‌و جوي اسرار عالم هستي بپردازد تا از سر گزافه‌گويي‌ها در اين باره خلاص شود كشتي‌ها و هواپيمايي بسازد كه سالها بدون نياز به سوخت گيري مجدد در درياها و آسمانها سفر كنند.

 

در كشورهاي پيشرفته بين توانايي و قدرت فاصله‌اي وجود ندارد وقتي بين توانايي و قدرت فاصله‌اي وجود ندارد وقتي توانايي انجام كاري بوجود آيد. مسلماً آن كار تحقق مي‌پذيرد و انجام شدني انجام مي‌گيرد.

 

ولي در كشورهاي عقب مانده بين اين دو مرحله راهي بس دور و فاصله‌اي بس زياد و گاهي نابيهوده نيست. توانايي نيز معمولاً از مرحله حرف و سخن و شعار تجاوز نمي‌كند و پس ماجرا با صلح و صفا سفله مي‌يابد.

 

آنگاه زماني مي‌رسد كه قصگو در ميان داستان درمي‌ماند و عيبها و كمبودها و عقب ماندگيها از پرده راز بيرون مي‌يافتند و ادعايي مدعيان نقش پرآب مي‌گردد. فرياد و فغان به عادت معهود از همه‌جا بلند مي‌شود و به نسبت ديرين حكيم باشي را دراز مي‌كنند و امپرياليسم و صهيونيسم و كمونيست و بالاخره همه‌ي ايسم‌هاي فرهنگستان را مسئول نارسائيها و عقب‌ماندگيها مي‌شمارند. نمي‌دانند يا نمي‌خواهند برانند و يا نمي‌گذارند بدانند كه همه‌ي ايسم‌هاي مهلك حفظ در كشورهاي خود قدرت نشو دارند كه پذيراي آنها باشد.

مقدمه

 

تاريخ تمدن انسان از اولين روز پيدايش حيات بر روي زمين، از مرحله‌ي غارنشيني تا دوره‌ي زندگي ماشيني، هميشه با انديشه‌ها و دست آوردهاي فكري و تجربي نويني همراه بوه است. دانشمندان به اين نتيجه رسيدند كه تمام مواد و اجسام موجود در جهان از هر نوع، از ميليون نقاط‌ريزي تشكلي شده‌اند كه مثل گروه شلوغي از زنبورها كه به دور شيريني و وزوز مي‌كنند در حال جنبش و پرش هستند. دانشمندان اين نقاط ريز را «مولكول» نام نهادند. سرعت نوسان مولكولها با دماي آنها نسبت مستقيم دارد. و در مرحله‌اي كه دماي جسم به صفر مطلق (273- درجه سانتي‌گراد) ميل كند لرزش مولكولها نيز به صفر نزديك خواهد شد.

كوچكترين قسمت تشكيل دهنده‌ي مواد، مولكولها نيستند بلكه خود مولكولها نيز از بخش‌هاي ريزي تشكيل يافته و آنها را اتم نام نهادند و خود اتم‌ها از ذرات ريزي تشكيل يافته‌اند و قابل شكستن و خرد كرن مي‌باشند. و ذرات تشكيل دهنده‌ي اتم‌ها به نامهاي پروتون، نوترون و الكترون خلاصه مي‌شوند. دانشمندان به دنبال تحقيقات و مطالعات زياد دريافتند كه از اتم‌هاي بعضي عناصر مانند راديوم و اورانيوم ذرات و اشعه‌ي نامرئي پرتاب مي‌شوند. آنها چنين عناصري را راديواكتيو نام نهادند. تابش اشعه از اين عناصر به علت شكستن هسته‌ي آنها بود.

و....


مبلغ قابل پرداخت 14,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۱ تیر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 271

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما