فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 214
  • بازدید دیروز : 326
  • بازدید کل : 576803

تحقیق درباره موتورهای طبیعت


تحقیق درباره موتورهای طبیعت

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:14

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

موتورهاي طبيعت

 

در قرن هجدهم مرد بزرگي به نام لزار كارنو در فرانسه زندگي مي‌كرد. او پستهاي مختلفي در دولت وقت فرانسه داشت. او انسان فوق‌العاده تأثيرگذاري بود. از او به عنوان مردي كه پيروزي انقلاب فرانسه را سازمان‌دهي كرد ياد مي‌شود. او همچنين يك دانشمند و مهندس بي‌نظير بود كه كارهاي بزرگش حتي امروزه در خاطره‌ها وجود دارد. افتخارات خانوادگي آنها يك قرن بعد توسط سي دي كارنو كه او نيز يك مهندس بود و بعدها رياست جمهوري فرانسه را به عهده گرفت دنبال شد. وي از سال 1887 تا سال 1894 كه ترور شد عهده‌دار اين پست بود.

 

او كه در دوره‌اي بين اين دو عضو خانواده كارنوها زندگي مي‌كرد، نيكلاس ون سي دي كارنو نام داشت، كه او را سي دي صدا مي‌كردند. وي علاقه زيادي به موتورهاي بخار داشت. از مزارع سرسبز انگلستان تا مرزهاي گسترده و وسيع ايالات متحده هيچ اختراعي همانند موتور بخار باعث گسترش و تمدن فرهنگ غرب نشد. بسياري اختراع موتور را كه با دود و سر و صداي زيادي همراه بود تهديدي براي زندگي انسان مي‌دانستند. اما اين اختراع از بدو ورود توانست جاي خود را باز كند. موتورهاي بخار راه را براي ورود به عرصه صنعت باز كردند و تبديل به موتور انقلاب صنعتي شدند. اين موتورها در هر دو طرف اقيانوس اطلس مورد قبول واقع شدند. با طراحي‌هاي مختلف كه توسط مهندسين انجام مي‌شد، موتورهاي بخار رؤياهاي بشر را به واقعيت تبديل كردند. موتورهاي بخار سرزمينهاي مختلف را با هم مرتبط مي‌كردند. با برقراري اين ارتباط امكان پيشرفت نيز تسهيل مي‌شد. موتورهاي بخار نيروي لازم براي بريدن چوب و حركت دادن پيستون‌ها و اهرم‌ها را تأمين مي‌كردند. موتورهاي بخار با امكان تهيه لبنيات و آرد غله در مقياسهاي بزرگ محصول بيشتري در دسترس كشاورزان قرار مي‌دادند. گسترش استفاده از موتورهاي بخار جايگزين نيروي انساني گشت. قدرت موتورهاي بخار انرژي حركت و تغيير را به وجود مي‌آورد. موتورهاي بخار باعث صرفه‌جويي در زمان و نيروي بي‌كاري مي‌شدند. هر مكاني سعي در بهره‌گيري از اين اختراع داشت تا كار خود را با سرعت بيشتر و هزينه كمتر انجام دهد.

 

هر جايي كه ريلهاي آهني كار گذاشته مي‌شد، محصولات مختلفي كه در سراسر كشور توليد مي‌شدند در دسترس قرار مي‌گرفت. به نظر مي‌رسيد موتورهاي بخار هر جايي بروند آرزوهاي بشر را نيز همراه خود خواهند برد.

لرد بايرن در اين باره مي‌گويد: موتورهاي بخار بشر را به كره ماه خواهند برد. او چندان هم اشتباه نمي‌كرد. مسيري كه موتورهاي بخار درمي‌نورديدند از ماه هم فراتر مي‌رفت. اين مسير تا آنجا پيشرفت كه سؤالاتي بنيادي درباره مفهوم زمان و سرنوشت نهايي جهان مطرح شد. جرقه آغاز اين سفر در ذهن سي دي كارنو زده شد. كارنو كه در سال 1796 متولد شد، ذهنيت خود درباره رياضيات و مهندسي علوم نظامي را متأثر از پدر شكل داد. پدر وي لزا كارنو به دليل داشتن مهارت فوق‌العاده در سازمان‌دهي و مهندسي از شهرت زيادي برخوردار بود و بعدها به قهرمان جنگهاي فرانسه تبديل شد.

و....


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۱ تیر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 275

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما