فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

تحقیق درباره نسل های کامپیوتر


تحقیق درباره نسل های کامپیوتر

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:10

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

نسل هایکامپیوتر

 

کامپیوتر های نسل اول:

 

بعد از جنگ جهانی دوم، جنبش و تحرک جدیدی برای ساختن ماشین هایسریعتر و قویتر به وجود آمد و این به خاطر درگیری روزافزون بشر به کارهای اداری وتجاری با حجم زیاد و محاسبات پیچیده و وسیع علمی بود ، اولینکامپیوتر در سال 1944 دردانشگاه هاروارد و نوع کاملتر آن در سال 1946 دردانشگاه پنسیلوانیا به نام انیاک(ENIAC) (Electronic Numerical IntegratedAnd Calculator) ، برای حل مسایل مربوط به انفجار ، جهت ارتش آمریکاتوسط دکتر ماکلی(Dr.John W.Mauchly) و اکرت (J.Presper Eckert) ساخته و تکمیل شد . در این ماشین 19000 لامپ خلا استفاده شده بود و برای انرژی مصرفی لامپ ها و همچنیندستگاههای تهویه و خنک کننده ماشین حدود 130KWانرژی الکتریکی مصرف می شد. ماشین دارای حجم زیادی بود و سطحی را معادل9015 مترمربع اشغال می کرد،ولی سرعت زیادی داشت و 5000 جمع و 350 ضرب را در 1 ثانیه بهانجام می رسانید.

 

در سال 1952 اولینکامپیوتری که قادر به ذخیره کردن برنامه بود به نام ادواک(EDVAC)، توسط دکتر نیومن(Dr.John Von Neumann) ، ساخته شد که اساس کامپیوترهای امروزی قرارگرفت.

 

در سال 1948 کامپیوتر دیگری توسط شرکتIBMساخته شد که سرعت عمل زیادی داشت و در سال 1954 یک کامپیوتر کوچک به نامIBM 650بهبازار آمد که در ظرف 5 سال 2000 دستگاه از آن به فروش رفت و در همان سال ماشیندیگری به نامUNIVAC_4به تعداد زیادی تولید گردید.
تا قبل از سال 1955 برایفعالیتهای تجاری یا کارهای علمی، کامپیوترهای ویژه ای ساخته می شد که مشخصات آنهامنحصرا جوابگوی یکی از امور اداری-تجاری یا علمی بود. این سری از کامپیوترها به کامپیوترهای نسل اول (First Generation) معروفند.

 

مشخصات کلی کامپیوتر های نسل اول:

 

1. سرعت عمل آنها حدود یک هزارم ثانیهبود.

 

2. حافظه آنهادارای ظرفیت 2000 تا 4000 کلمه بود.

 

3. دارای کاربردهای ویژه تک منظوره (Special Purpose) بودند.

 

4. کلیه برنامه ها به زبان ماشین ، نوشته میشد.

 

5. در آنها لامپ خلاو رله به عنوان حافظه استفاده می شد.

 

کامپیوتر های نسل دوم:

در اوایل دهه 1950 با ورود ترانزیستور به بازار و استفاده از آن در کامپیوتر و همچنینبه کار بردن حلقه های کوچک مغناطیسی (MagneticCore)به عنوان حافظه ، تغییرات عمده ای در کامپیوتر ها ایجاد گردید. اختراع ترانزیستور ، کامپیوتر های جدید را کوچکتر ، سبکتر و قابل اعتمادتر کرد وهمچنین مصرف برق آنها را به مقدار زیاد کاهش داد. کاربرد حلقه های کوچک مغناطیسی بهعنوان حافظه نیز ، سرعت فراوانی به کامپیوترها بخشید. از این زمان به بعد، شرکتهایسازنده تلاش کردند کامپیوترهایی همه منظوره به بازار عرضه کنند که جوابگوی اغلبامور تجاری و علمی باشند.اولین سری از کامپیوترهایی که ترانزیستور در آنها به کاررفته بود، در سال 1959 عرضهشد.

و....


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۳ تیر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 1128

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما