فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 423
  • بازدید دیروز : 228
  • بازدید کل : 569824

تحقیق درباره هنر محيطي


تحقیق درباره هنر محيطي

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:14

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

هنر محيطي :

 

«اُسكاروايد» اظهار مي داشت كه «طبيعت از هنر تقليد مي كند» او چگونگي ارتباط بين هنر و محيط را كه به وسيله يك امر فوق العاده هنر محيطي «Environmental Art» در دهه هاي 1970 تغيير شكل يافته بود را نمي توانست تصور كند.

 

يكي از مهمترين جنبه هاي هنري بي پيرايه يا بي چيز كه كمتر مورد تحليل قرار گرفته و غالباً از نظرها پنهان مي ماند، جابه جايي توجه بيننده از يك شيء تنها، به روي مجموعه يك چيدمان است.

 

هنر محيطي اصطلاحي براي توصيف آثار سه بعدي كه تماشاگر بتواند به فضاي آنها داخل شود و خود را در محيطي ساخته شده حس كند.

 

سابقه تچربيات جدي در هنر محيطي (Environmental Art) يا هنر چيدمان (Installation Art) به دهه 1920 و كارهاي دادائيست ها همچون كرت شوئيترز و سپس سورئاليست ها و پيشگامان هنر پاپ باز ميگردد.

 

ولي اين اصطلاح (هنر محيطي) به صورت هنري مستقل از اواخر دهه 1950 رايج شد.

 

كشف عميق آرماني تكنيكي كه كارهاي هنري تجربه كرده اند، ارتباط بين هنر و محيط را معنا مي بخشد. در هنر محيطي طبيعت، هنر است. كوهها، دره ها و پديده هاي طبيعي و فضاهاي عميق و باز، پايه و اساس پروژه هاي هنري جديد هستند. هنرمند از محدوديتهاي كارهاي محبوس در موزه ها يا گالري ها رهايي يافته است و اين امر سبب افزايش ديد يا منظر هنري هنرمند گرديده است.

 

در اوايل دهه هاي هفتاد، شماري از هنرمندان كه مورد عنايت اقتصاد گشاده دست اما به شدت مشكوك ارزشهاي فراگير هنري و فرهنگي قرار مي گرفتند، از طريق كار با فضاهاي محيطي به كشف ديگر باره ي برخي از ويژگيهاي بديع هنر، كه در اثر پيشرفتهاي تمدن مدفون شده بود، همت گماشتند و مجدداً آنرا شكوفا ساختند. اين هنرمندان، بر اين باور بودند كه انگيزه اوليه آفرينش هنري نه در تزئين، سرگرمي گذرا يا كسب مقام و مال، بلكه در فعاليت پرمعنايي ريشه دارد كه هنرمند و مخاطبش را از راههاي خاص در تماس با جهان قرار ميدهد. اين هنرمندان از زندگي بصري فاصله گرفتند و با محيط هاي طبيعي ارتباط نزديكي برقرار كردند.

 

هنرمندان محيطي ايفاي نقش هاي مستقيم در طبيعت را انتخاب كردند؛ زيستن، تجربه و كنش متقابل با آن و نه فقط نمايش آن. در نتيجه علاقه واقعي هنرمندان محيطي (روند) آفرينش هنري است، نه فقط محصول و كار تمام شده اش. موضوع، مواد خام يا روشهاي كار مدّنظر اين هنرمندان نيست، بلكه علاقه ي آنها به ديدگاهي گسترده تر از آفرينش هنري و از اين راه كشف خود است.

 

بر اثر كنش هاي متقابل اين عناصر، فضاهاي شخصي، رواني و جسماني آفريده شده كه همانند هنرمندان سازنده آنها منحصر به فرد و تكرار نشدني هستند.

 

يك مفهوم از هنر محيطي از نظريات هنر و از مفاهيمي از هنري كه با طبيعت پيوند دارد بسط پيدا كرده است. در اينجا منظور از طبيعت (محيطي) است كه «هنر محيطي» در آن به وقوع مي پيوندد.

 

اصطلاح هنر محيطي و هنرمنداني كه در اين زمينه كار مي كنند به همان اندازه كه طبيعي هستند، فرهنگي هم هستند. انسانها هنر را به عنوان يك عمل فرهنگي خلق كردند كه شامل طبيعت نيز مي شود.

و....

 


مبلغ قابل پرداخت 10,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱ مرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 483

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما