فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 73
  • بازدید دیروز : 325
  • بازدید کل : 576987

تحقیق درباره وحشی بافقی


تحقیق درباره وحشی بافقی

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:14

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

زندگینامه

 

تولد وحشی گویا در اواسط نیمه اول قرن دهم در بافق که بر سرراه یزد و کرمان واقع است، اتفاق افتاد و چون بافق را گاهی از توابع کرمان و گاه ازتوابع یزد به حساب می آورند، وحشی را گاهی یزدی و گاهی کرمانی گفته اند.

 

دوره اول زندگی وحشی در زادگاهش سپری شد. وحشی در این مدت به جز برادرش درخدمت شرف الدین علی بافقی نیز به کسب دانش و ادب مشغول بود.

 

وحشی بعد ازفراگیری مقدمات علوم ادبی، از بافق به یزد و از آنجا به کاشان رفت و مدتی را در آنشهر به مکتب داری مشغول بود. بعد از مدتی، به یزد برگشت و در همانجا ساکن شد و بهشعر و مدح پادشاهان ان شهر مشغول بود تا اینکه در سال 991 هجری در گذشت.

 

خانواده وحشی از نظر ثروت، جزو خانواده های متوسط بافق بود. برادر بزرگترش،مرادی بافقی هم یکی از شاعران آن عهد بود که تاثیر زیادی در تربیت و آشنایی وحشی بامحفل های ادبی داشت، اما پیش از آنکه وحشی در شعر به شهرت برسد در گذشت.

 

وحشیدر اشعار خود چند بار نام برادرش را آورده است.

 

وحشی شاعری بلند همت، حساس،وارسته و گوشه گیر بود با وجود اینکه شاعران هم عصر او برای برخورداری از نعمتهایدربار گورکانی هند، امیران و بزرگان این دولت، به هند مهاجرت می گردند؛ وحشی نهتنها از ایران بیرون نرفت بلکه حتی از بافق تنها مدتی به کاشان رفت و پس از آن تمامعمرش را در یزد اقامت کرد.

 

او شاعری را تنها برای بیان اندیشه ها و احساسات خودبه کار می گرفت و نه برای کسب مال و زراندوزی.

 

دوره کمالش در شاعری را در یزدگذراند و برای به دست آوردن روزی خود، تنها رجال و بزرگان یزد و کرمان را مدح کرد. در دیوانش یک قصیده در مدح شاه تهماسب و ماده تاریخی درباره وفاتش دیده می شود اماحامی واقعی او میرمران، حاکم یزد بود.

و.....


مبلغ قابل پرداخت 14,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ بهمن ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 96

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما