فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 236
  • بازدید دیروز : 451
  • بازدید کل : 571435

تحقیق درباره ولايت در قرآن كريم (تفسير و بررسي آيات)


تحقیق درباره ولايت در قرآن كريم (تفسير و بررسي آيات)

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:16

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

انا انزلنا التوريه فيها هدي و نور يحكم بها النبيون الذين اسلموا للذين هادوا والربانيون والاخبار بما استحفضوا من كتاب الله وكانوا عليه شهدا فلا تخشوا الناس و اخشون و لا تشتروا بآياتي ثمناً قليلاً و من لم يحكم بما انزل الله فاوليئك هم الكافرين .

 

كتبنا عليهم فيها ان النفس بالنفس والعين بالعين و الا نف بالانف و الاذن بالاذن و السن و الجروح قصاص فمن تصدق به فهو كفاره له و من لم يحكم بما انزل الله فاولئك هم الظالمون .

 

و ليحكم اهل الانجيل بما انزل الله فيه و من لم يحكم بما انزل الله فاولئك هم الفاسقون

 

افحكم الجاهليه يبغون و من احسن من الله حكماً لقوم يوقنون.

 

تورات را نيز نازل كرديم كه در آن هدايت و نور بود وانبياء كه دين اسلام داشتند با آن در بين يهوديان حكم مي كردند وهمچنين علماي رباني و مربي مردم و خبرگان از يهود ونصرا به مقداري كه از كتاب خدا حفظ بودند و بر آن شهادت مي دادند طبق آندر بين مردم حكم مي كردند (پس شما علماي يهود عصر حاضر به هيچ انگيزه اي احكام و آيات تورات را دگرگون مسازيد نه به انگيزه ترس ونه به انگيزه طمع ) پس از مردم نترسيد و تنها از من بترسيد و به طمع مال و آقائي آيات مرا به بهائي اندك نفروشيد كه هر كس بدانچه خدا نازل كرده حكم نكند او و همفكرانش كافرند .

 

و ما در تورات عليه يهوديان در باب قصاص حكم كرديم به اينكه جان قاتل در برابر قتلش و چشم جاني در برابر چشمي كه از ديگري كوركرده وبيني جاني در برابر بيني ديگري كه بريده شده گرفته شود وهر جراحتي كه جاني بر ديگران وارد آورده بر او وارد مي آورند و قصاص مي گيرند ـ مگر اينكه آسيب دبده تصدق و احسان نمايد ـ پس اگر كسي تصدق كند و قصاص نگيرد اين عمل نيكش كفاره گناهان اومي شود و باز تكرار ميكنم كسي كه حكم نكند بدانچه خدا نازل كرده او و همفكرانش از ظالمانند .

 

و اهل انجيل بايد بر طبق آنچه خدا نازل كرده حكم كنند و كسي كه حكم نكند بدانچه خدا نازل كرده او و همفكرانش فاسق و عصيان پيشه گانند .

 

اينان با اعراض خود از دين حق چه مي جويند و چه چيز به جز حكم جاهليت مي توانند بجويند و كيست كه حكمش بهتر از حكم خدا باشد ؟ پس اينان مردمي صاحب يقين نيستند .

 

اين آيه شريفه به منزله تعليل است و اين آيه و آيات بعد از آن بيانگر اين معنايند كه خداي سبحان براي امت ها با اختلافي كه در عهد و عصر آنهاست شرايعي تشريع كرده و آن شرايع را در كتبي كه نازل كرده قرار داده تا به وسيله آن شرايع هدايت شوند و راه را از چاه تشخيص دهند و هر وقت با يكديگر بر سر حادثه اي اختلاف كردند به آن كتاب و شريعت مراجعه نمايند وانبيا و علماي هر امتي را دستور داده كه بر طبق آن شريعت و كتاب حكم كنند و آن شريعت را به تمام معنا حفظ نمايند و به هيچ وجه اجازه ندهند كه دستخوش تغيير و تحريف گردد ودر مقابل حكمي كه مي كنند چيزي از مردم مطالبه نكنند كه هرچه مطالبه كنند ثمني قليل است و در اجراي احكام الهي از احدي نترسند وتنها از خداي تعالي بترسند .

 

واين معاني را به شدت هر چه بيشتر تاكيد كرده و آنان را از پيروي هواي نفس وتفتين دنيا پرستان برحذر باشند و اگر به اختلاف امت ها و زمانها احكامي مختلف تشريع كرده براي اين بوده كه امتحان الهي تمام شود چون استعداد زمانها به مرور مختلف مي شود و معلوم است كه دو استعداد مختلف از نظر شدت و ضعفبا يك تربيت علمي و عملي و بر يك روال استكمال نمي كند هر استعدادي براي رسيدن به كمال مكتبي و تربيتي خاص به خود لازم است .

و....

 


مبلغ قابل پرداخت 15,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ بهمن ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 171

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما